lördag, februari 18, 2012

Krämig linssallad på gröna linser med creme fraiche och dijonsenap

Jag vet inte vad det är med mig och linser och bönor, men jag bara älskar det. Det är liksom min grej. Så det här kommer bli en favorit hemma hos oss. Det var enkelt att göra och det var äkta tokgott. Detta är ett uppdrag till oss i Saltå Kvarns smakråd, där vi skulle utvärdera deras nya produkt Gröna linser på burk. Vi åt linsröran till pulled beef, ärtskott och syltlök. Kan tänka mig att den här rätten också fungerar helt som ett vegetariskt alternativ.

Ingredienser:
1 burk Små gröna linser, kokta
1 dl creme fraiche
2 msk dijonsenap
0,5 dl finhackad persilja
0,5 dl finstrimlad purjolök
0,5 tsk havssalt

Gör såhär:
1. Skölj linserna och låt de rinna av väl.
2. Blanda creme fraiche, dijonsenap, persilja, purjolök och salt i en bunke.
3. Vänd ner linserna och rör om.


Saltå Kvarn har släppt en ny produkt... Gröna linser på burk.

2 kommentarer:

  1. Hjälp!Jag hade inget havssalt!Gick bra med vanlig salt och inte hade jag purjolök.Men röd lök!
    Inger Rozén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tager vad man haver =)
      Det var säkert hur gott som helst ändå. Eller hur?

      Radera